000 | 04416nam a2200997 a 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c24410 _d24410 |
||
001 | cpk20000961025 | ||
003 | CZ PrSKC | ||
005 | 20180301145821.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 000413s2000 xr a e 001 0 cze | ||
020 | _a8071699489 | ||
040 |
_aABA001 _bcze |
||
041 | 1 |
_acze _heng |
|
072 | 7 |
_a159.95 _xVyšší duševní procesy _2Konspekt |
|
080 |
_a(048.8) _2MRF |
||
100 | 1 |
_aMackintosh, N. J. _q(Nicholas John), _d1935- _4aut _9961 |
|
245 | 1 | 0 |
_aIQ a inteligence / _cN.J. Mackintosh ; [z anglického originálu ... přeložil Petr Hurtík] |
250 | _aVyd. 1. | ||
260 |
_aPraha : _bGrada, _c2000 |
||
300 |
_a401 s. : _bil. ; _c23 cm |
||
490 | 1 | _aPsyché | |
504 | _aObsahuje bibliografii a rejstřík | ||
520 | _aKniha se snaží ukázat různorodost odborných přístupů při definování a vymezení lidské inteligence. Zaměřuje se především na psychometrické souvislosti - tzn. metody měření a zjišťování IQ. Jak publikace ukazuje a dokazuje, veškeré testy a experimentátorské moduly pro prověřování inteligence jsou velmi nepřesné. Vždy zkoumají pouze určitý aspekt fenoménu inteligence (např. sociální inteligenci, prostorové, vizuální, paměťové schopnosti...), nikdy však nepostihnou její celkové vymezení. Proto spoléhat se na měření inteligence prostřednictvím IQ testů je sporné. Ostatně dokonalou a úplnou definici inteligence ještě nikdo nedokázal předložit. Názory jednotlivých odborníků na IQ se také různí. Mimojiné i z důvodu nepostižitelné osobitosti inteligence každého z nás. A tak cílem knihy není definovat inteligenci, ale ukázat široké spektrum metod jejího zkoumání. 14.4.2000 Sára | ||
520 | _aSouhrn současných poznatků o lidské inteligenci, doplněný přehledem základních testovacích metod a analýz IQ. | ||
650 | 0 | 7 |
_apsychometrie _2czenas _9647 |
650 | 0 | 7 |
_ainteligence (schopnost) _2czenas _9962 |
650 | 0 | 9 |
_aIntellect _2eczenas _9963 |
650 | 0 | 9 |
_aIntelligence levels _2eczenas _9964 |
650 | 0 | 9 |
_aIntelligence tests _2eczenas _9965 |
655 | 7 |
_astudie _9238 |
|
700 | 1 |
_aHurtík, Petr _4trl _9966 |
|
765 | 0 | _tIQ and human intelligence | |
910 | _aABG508 |